KÖPVILLKOR
ÖPPET KÖP
Vi har just nu förlängt öppet köp och bytesrätt på damsortimentet till 7 januari 2025, på köp gjorda mellan 25 november och 24 december 2024.
Då vi har utförsäljning av vårt herrsortiment gäller 14 dagars öppet köp och bytesrätt.
GARANTI OCH REKLAMATIONSRÄTT
Vi säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.
BETALSÄTT I WEBBSHOPPEN
Vi använder Klarna för alla betalningar. Du kan välja att betala direkt med kort eller en kostnadsfri faktura på 30 dagar. Fakturan skickas i samband med leveransen.
BETALSÄTT I BUTIKERNA
I butikerna kan du betala på fyra olika sätt:
1. KREDITKORT
- Visa
- Mastercard
- American Express
- Diners
2. SWISH
- Har du Swish-appen kan vi ta emot Swish-betalning i butikerna.
3. KLARNA FAKTURA
- Du kan välja kostnadsfri faktura på 30 dagar.
4. PRESENTKORT
- Vi tar gärna emot presentkort som betalning i våra fyra fysiska butiker. I webbshoppen kan vi tyvärr ej ta emot presentkort.
RETUR I BUTIKERNA
Vi hjälper dig att byta eller lämna tillbaka ditt plagg om du inte känner dig helt nöjd. Ta med ditt kvitto och kortet som du betalt med. Om du vill byta ett webbköp ska du kunna visa upp fakturan. Enklast är att bara ladda ner Klarnas app i mobilen.
RETUR I WEBBSHOPPEN
Läs mer under returer och reklamationer.
EJ UTHÄMTADE FÖRSÄNDELSER
Om ditt paket inte hämtas ut eller kan levereras hem till dig efter flera försök, utan går i retur till oss, debiterar vi en kostnad på 300 kr för frakt och hantering. Detta belopp dras av innan vi gör en återbetalning till dig.
REKLAMATION
Vårt mål är att du alltid ska vara nöjd när du handlar hos oss. Om du upptäcker ett fel på varan som vi av någon anledning inte sett, kom in till oss så hjälper vi dig att hantera problemet. Om du inte har möjlighet att komma till en av butikerna kan du kontakta vår kundtjänst per mail på webbshop@sthlmblvd.se. Bifoga då gärna bilder av felet på produkten för snabbare hanteringstid.
PERSONUPPGIFTER ENLIGT GDPR
När du gör din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och personnummer. Samtidigt godkänner du att vi sparar och använder dina personuppgifter för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. Vi dokumenterar dessutom viss kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, för att kunna ge dig bästa service och följa upp dina ärenden. Enligt GDPR har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att den skall tas bort eller att felet skall rättas till. Kontakta då vår kundtjänst webbshop@sthlmblvd.se. Vi lämnar absolut aldrig ut dina personuppgifter till tredje part.