Reservera online och hämta i butik

Köpvillkor

Vi har alltid 14 dagars öppet köp på varor till ordinarie pris.
Garanti & Reklamationsrätt: Vi säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.


Betalsätt och finansiering


I butikerna kan du betala på tre olika sätt:


1. Kreditkort


Hos oss kan du i våra butiker betala med dessa kreditkort:



  • Visa

  • Mastercard

  • American Express

  • Diners



2. Swish


Har du Swish-appen i din telefon kan vi ta emot Swish-betalning i butikerna.


3. Klarna faktura


När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du har fått din beställning.



  • Få alltid din beställning innan du betalar

  • Betalningstid - alltid minst 14 dagar

  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se

  • Möjlighet till delbetalning**


* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.


Betalningsvillkor för Klarna


Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. I enlighet med avtalet med e-butiken debiteras en fakturaavgift om 0 kr.


En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 23,50 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. 


När du väljer faktura övertar Klarna rätten att få betalt och din betalning av fakturan går därmed till Klarna. 


Kreditprövning


Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.


Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning


När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.


För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkorHär hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.


Personuppgiftshantering


Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.


Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10  Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00-18.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.: +46 (0)8-508 860 00.


Presentkort


Presentkort tar vi gärna emot som betalning i våra fyra fysiska butiker. I webbshoppen kan vi tyvärr förnärvarande ej ta emot presentkort.


Returer 


Känner du att det inte blev som du tänkt dig, kom in till oss så hjälper vi dig. Du har alltid 14 dagars öppet köp och bytesrätt på  varor till ordinarie pris. Vi hjälper dig att byta eller lämna tillbaka ditt plagg om du inte känner dig helt nöjd. Ta med ditt kvitto och kortet som du betalt med.


Reklamation


Om du upptäcker ett fel hos varan som vi av någon anledning inte sett kom in till oss så hjälper vi dig att hantera problemet. Eller också kan du kontakta vår kundtjänst på mail webbshop@sthlmblvd.se Bifoga gärna bilder av felet på produkten för snabbare hanteringstid.


Ångerrätt och Återbetalning


Du har som kund alltid 14 dagars öppet köp och bytesrätt på  varor till ordinarie pris, hos oss på Sthlm Blvd.  Återbetalning sker alltid till samma kort, på vilket betalningen skett och fysiskt i  butik när varan lämnas tillbaka.


RESERVATION FÖR SLUTFÖRSÄLJNING


Då vi har begränsat antal plagg i varje storlek i butikerna, reserverar vi oss för eventuell slutförsäljning..


Personuppgifter enligt GDPR


När du gör din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och personnummer. Samtidigt godkänner du att vi sparar och använder dina personuppgifter för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. Vi dokumenterar dessutom viss kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, för att kunna ge dig bästa service och följa upp dina ärenden. Enligt GDPR har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att den skall tas bort eller att felet skall rättas till. Kontakta då vår kundtjänst webbshop@sthlmblvd.se
Vi lämnar inte ut dina personuppgifter till tredje part.

Butiker

Nacka Forum

Nacka Forum

Tel: 08-716 01 11

Vardagar: 10–20

Lördagar: 10–18

Söndagar: 11–18

Sollentuna Centrum

Sollentuna Centrum

Tel: 08-631 08 88

Vardagar: 10–20

Lör–sön: 10–18

Mood Stockholm

Mood Stockholm

Tel: 08-20 40 40

Vardagar: 10–19
Lördagar: 10–18
Söndagar: 11–17

Bromma Blocks

Bromma Blocks

Tel: 08-28 40 00

Vardagar: 10–20

Lör–sön: 10–18