Reservera online och prova i butik

Köpvillkor

Vi har alltid 14 dagars öppet köp på varor till ordinarie pris och rea.
Garanti och reklamationsrätt: Vi säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.


 


Betalsätt i webbshoppen


Vi använder Klarna för alla betalningar. Du kan välja kostnadsfri faktura på 14 dagar eller betala direkt. Fakturan skickas i samband med leveransen. Företag kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. För utförliga villkor, klicka här.


 


Klimatsmart leverans


Vi skickar alltid dina varor ”grönt” med DHL till ditt närmaste ombud. Vi skickar paketet kommande vardag efter din beställning. DHL levererar på 1-2 arbetsdagar efter det. Observera att det kan ta några dagar till om du bor i glesbygd. Leveransen kostar 65.-, men är kostnadsfri över 1200 kronor.


 


Expressleverans med cykelbud


Vid expressbeställning inom Stockholms innerstad betalar du 100.- för ett cykelbud från Ryska Posten som kommer inom 2 timmar.


 


Hämta i butik


Du kan köpa och hämta upp i valfri butik. Alltid utan kostnad. Om du vill kan du passa på att prova i butiken och dessutom få råd och stylingtips.


 


Betalsätt i butikerna


I butikerna kan du betala på tre olika sätt:


1. Kreditkort

I våra butiker kan du betala med dessa kreditkort:



  • Visa

  • Mastercard

  • American Express

  • Diners



2. Swish

Har du Swish-appen kan vi ta emot Swish-betalning i butikerna.


3. Klarna Faktura

Du kan välja kostnadsfri faktura på 14 dagar. För utförliga villkor, klicka här.


4. Presentkort

Vi tar gärna emot presentkort som betalning i våra fyra fysiska butiker. I webbshoppen kan vi tyvärr ej ta emot presentkort.


 


Öppet köp


Du har alltid 14 dagars öppet köp och bytesrätt på varor till ordinarie pris.


 


Ej uthämtade försändelser


Om paket inte hämtas ut och går i retur till oss, debiterar vi en kostnad på 300.- för frakt och hantering. Detta belopp dras av innan vi gör en återbetalning till dig.


 


Retur i webbshoppen


Om du handlat via webbshoppen använder du returfraktsedeln i paketet för att returnera. Returfrakten är förbetald. Byte till annan storlek eller annat plagg är helt kostnadsfri, då står vi för returkostnaden. Du gör då omgående en ny beställning med det du vill byta till så vi hinner göra bytet innan du betalat den ursprungliga fakturan.



Om du vill ångra hela ditt köp debiterar vi returfrakten 65.-. Du kan även returnera webbköp i butikerna. Det är alltid kostnadsfritt.
När du valt leverans med cykelbud byter du eller lämnar tillbaka i valfri butik utan kostnad. Vi kan också ordna en hämtning med cykelbud, vi debiterar då 100.- för hämtningen.


 


Retur i butikerna


Vi hjälper dig att byta eller lämna tillbaka ditt plagg om du inte känner dig helt nöjd. Ta med ditt kvitto och kortet som du betalt med. Om du vill byta ett webbköp ska du kunna visa upp fakturan. Enklast är att bara ladda ner Klarnas app i mobilen.


 


Reklamation


Vårt mål är att du alltid ska vara nöjd när du handlar hos oss. Om du upptäcker ett fel på varan som vi av någon anledning inte sett, kom in till oss så hjälper vi dig att hantera problemet. Om du inte har möjlighet att komma till en av butikerna kan du kontakta vår kundtjänst per mail på webbshop@sthlmblvd.se. Bifoga då gärna bilder av felet på produkten för snabbare hanteringstid.


 


Reservation för slutförsäljning


Då vi har begränsat antal plagg i varje storlek i butikerna, reserverar vi oss för eventuell slutförsäljning. Vi kontaktar dig omgående om vi upptäcker att vi inte har varan i lager som du beställt.


 


Personuppgifter enligt GDPR


När du gör din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och personnummer. Samtidigt godkänner du att vi sparar och använder dina personuppgifter för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som kund. Vi dokumenterar dessutom viss kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, för att kunna ge dig bästa service och följa upp dina ärenden. Enligt GDPR har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att den skall tas bort eller att felet skall rättas till. Kontakta då vår kundtjänst webbshop@sthlmblvd.se. Vi lämnar absolut aldrig ut dina personuppgifter till tredje part.


 

Butiker

Nacka Forum

Nacka Forum

Tel: 08-716 01 11

Vardagar: 10–20

Lördagar: 10–18

Söndagar: 11–18

Sollentuna Centrum

Sollentuna Centrum

Tel: 08-631 08 88

Vardagar: 10–20

Lör–sön: 10–18

Mood Stockholm

Mood Stockholm

Tel: 08-20 40 40

Vardagar: 10–19
Lördagar: 10–18
Söndagar: 11–17

Bromma Blocks

Bromma Blocks

Tel: 08-28 40 00

Vardagar: 10–20

Lör–sön: 10–18